Günümüzde tasarım; Var olan bir alanda üretimin ön safhasını
oluşturan, hayal merak ve düşüncenin çizgiye aktarımıdır. Oyunlarda
uygulamaların ön safhası düşüncelerde şekillenir devamında eyleme
dökülür.
Oyun tasarımı için kişiler hayal
kapılarını ardına kadar açarak süreci yakalamaları ve ellerinden
geldiğince güzel oyun tasarımları yapmaları beklenir. Süreç uzun olup
azimle çalışılıp neticeye varılmalıdır.
1.Boyut
Hayal Boyutu: kişi kendini oyun içinde
bulur ve başrolde olur. Güzel zaman geçirir.
2.Boyut
Duygusal Boyut: Neler kazanacağımızla ilgili boyuttur. Boş zamanlarında
zamanını en iyi şekilde değerlendirecek etkinliği gerçekleştireceğine
inanmaktadır. (çok çabuk bilgi sahibi olacağım, iyi bir eğitim
sürecinden geçeceğim, , ruhsal yönden gelişmek için daha çok bilgi
sahibi olacağım davranış modelleri ve duygu yakıtı depolayacağım vb.)
3.Boyut
Üretim Boyutu: işin en zevkli yanlarından bir tanesi de burasıdır. Kendi
içinizdeki sihirli değneği kullanarak yeni tasarımda bulunuyorsunuz.
Oyun yapımı aşamasıdır. Proje tasarım sürecine göre neticeye gidilir...
4. Boyut:
Hedef Boyutu: hedef hayatı şekillendirme de temel birimdir. Üreticilerin
süreci yakalamaları ve ellerinden geldiğince güzel tasarımlar yapmayı
hedeflenmektedir.
Oyun tasarımı, süreç olarak uzun olsa da içeriği geliştirme,
projelendirmek gerekir. Fakat yapılan oyun tasarımları, nihayetinde
insanların önemini çekmeli ve oynama isteklerini gerçekleştirmelidir. Bu
yüzden bu konuda yetişen kişiler birbirleri ile uyumlu çalışmalı ve
sonuca ulaşmalıdırlar. Hele ki oyun zeka ve eğitici bir amaç güdüyorsa
başarılı olması insanları olumlu yönde etkileyecektir.
İyi Bir Oyununun Tasarımı Nasıl Olmalıdır?
Oyunun bir amacı olmalıdır.
Oyun ile kişiler etkileşim olmalı.
Bir oyun sonucu belirsiz olmalı. Çok
basit olabilir. Çok zor da olabilir.
Oyunda seviyelendirme olmalı, kolay, orta, zor seviyeleri gibi.
Oyun hızlı olmalı, içinde aksiyon barındırmalı, heyecanlı olmalı
Bir oyun yaparken kurallar belirlenmelidir. Belirlenen kurallar
oyuncunun hareketlerini belirler.
Oyunun kuralları kesin, anlaşılır ve
bütün oyuncular tarafından kabul edilebilir olmalıdır.
Oyuncuların kolayca fark edebilecekleri bir hedef(ler)i olmalıdır.
Oyun dışarıda yada içeri de oynanacaksa
oyun alanları belli olmalı.
Bilgisayar oyunları gerçek hayatı taklit eder veya değiştirir.
Oyunun teması ilk etkiyi yaratır. İyi bir görsel şarttır.
Strateji ve zorluklar oyuncunun motivasyonu için gereklidir.
Başarılar aynı zamanda çok motive edicidir.
Karakter ne kadar soyut kalırsa oyuncu kendisini o kadar karakterle aynı
sayacaktır.
Oyuncak Tasarımı /
Oyuncak
Tasarımı Etkinliği
Yahya Karakurt / Eğitimci- Yazar / Diğer Yazıları / İnovatif Düşünebilmek / Hayal Gücünün Tavanı Var Mıdır? / Akıllı Geleceğimiz
Trevi (Aşk) Çeşmesi / Pizza Kulesi Tarihi / Dünyanın 7 Harikası / Dünyanın Yeni Yedi Harikası / Tac MahalBilim İnsanları / Ünlü Yazarlar / Ünlü Ressamlar / Ünlü Müzisyenler / Türk Büyükleri / Türk Bilim İnsanları / Ünlü Matematikçiler / Ünlü Fizikçiler