Kelime Hazinem
Öğrencilerin Türkçe dersine karşı olan ilgiyi artırmada, düşünme ve
yazma becerileri kazandırmada, kelime hazinesini zenginleştirme ve
birikiminin önemini kavratma.
Öğrencilerin kelime hazinesini nasıl geliştirebiliriz? İnsanların günlük hayatta kullanacağı kelime dağarcığını nasıl artırabiliriz?
Türkçe Sokağı
Türkçe dersini desteklemek,Türk
dilinin güzelliğini ve anlatım zenginliğini göstermek
amacıyla dil bilgisi,atasözleri ve deyimler gibi birçok konuyla ilgili
afişler koridorlara asıldı.Edebi zevk kazandırmak için Türk edebiyatına
yön veren şairlerin resim ve şiirlerinden oluşan bir şairler ağacı
hazırlandı.Seçilen şiirleri bilgisayar ortamında görsel öğelerle
desteklenerek şiir tabloları oluşturuldu.Bu çalışma “yazarlarımız”bölümü
için de yapıldı.
Tavandan astığımız yapraklara hayatımıza yön veren vecizeler
yazıldı.Merdivenlerin her bir basamağı yazımı sıkça karıştırılan
sözcüklere ayrıldı.Türk ve Dünya klasiklerin yanında güncel kitaplara da
yer vererek bir kitaplık oluşturuldu.Koridorlara kitapların ön kapakları
asılarak kitaplara ilgiyi artırmak amaçlandı.Sonuç olarak öğrenmeyi
sınıf dışına taşıyan bir sokak hazırlandı.
Edebiyatımızın zenginliğini şiir ve kitaplarla ön plana çıkararak
öğrencilerde farkındalık oluşturuldu..
Türkçe Söyle, Yabancı Kalma
Amaç: Yabancı kelimeler yerine
Türkçesini kullanarak ana dilimize sahip çıkmak, tarihte dilimize
verilen önem konusunda farkındalık kazandırmak.
Süreç: Yabancı kelimelerin Türkçe karşılıklarını kâğıtlara yazıp
panoya astık. Bu kâğıtların altına
dilimizle ilgili özlü söz yazdık. Panoyu dilimizi korumayla ilgili
görsellerle dikkat çekici hale getirdik.
Sonuç: Kültürümüzü aktarmada en önemli aracımız olan dilimize sahip
çıkma konusunda farkındalık kazandırdık.
Bil Bakalım
Türkçenin söz varlığı zenginliğini
ortaya koyan deyim ve atasözlerini öğrenirken çoğumuz zorlanmışızdır.
Zorlandığımız bu konuyu arkadaşlarımızla daha eğlenceli ve kalıcı hale
getirmek için bir oyun düşündük.
Bu oyun bir tombala biçimini esas alan ve aynı şekilde oynanan bir oyun
oldu. Oyun 10 oyun kartı, anlam kartları ve bir kutudan oluşmaktadır.
2-4 kişiyle oynanan oyunda her oyuncu bir kart alır ve torbadan çıkan
deyim ve atasözünün anlamı okunur. Kartında bu anlamı taşıyan oyuncu
anlam kartını kendi oyun kartına yerleştirir.
Oyun torbanın içindeki anlam kartları bitene kadar devam eder. Oyun
kartını kim önce tamamlarsa oyunu o kazanmış olur.
Türkçe Labirenti
Dersleri tekrar etmek çoğu öğrenci için
zaman alıcı ve bazen de sıkıntılı bir eylemdir. Biz de bu sıkıntılı
durumu eğlenceli hale getirmek için bir oyun tasarlamak istedik. Bunu da
bir
labirent yaparak gerçekleştirdik.
Şöyle ki Türkçe konularının hepsini kapsayan üç grup soru hazırladık.
Labirentimizde bu soruların sorulacağı giriş bölümleri oluşturduk. Her
girişin ulaşacağı bir çıkış noktası belirledik. Seçtiği yoldan en çok
doğruyla bu çıkışa ulaşan takım oyunu kazanmış sayılır. Hazırladığımız
bu labirentle Türkçe ders konuları oyunlaştırılarak tekrar edilmiş
olmakta ve kalıcılık sağlanmaktadır. (
Labirentin Gölgesinde kitabı için tıklayınız...)
Tübitak 4006 Bilim Fuarı projeleri için tıklayınız... Araştırma projeleri galerisi için tıklayınız...
Bilim Fuarı Tüm Bilgiler / Bilim Fuarı Matematik Projeleri / İngilizce Bilim Fuarı Örnekleri / Tübitak Araştırma Projeleri Örnekleri
Nesnelerin İnterneti / Yapay Zeka / Sensör Teknolojileri / Biyotaklit / Yenilebilir Enerji / Biyoçeşitlilik / Enerjinin Dönüşümü / Steam / Akıllı Ürünler