Artırılmış, Sanal ve Karma Gerçeklik
Gerçek dünyadaki çevre ve bu çevreyi oluşturan bileşenlerin güncel bilgi ve iletişim
teknolojileri ve zengin medya olanakları aracılığıyla gerçeğe yakın bir görünümünün
oluşturulması ya da sanal platformlarda yeni ve özgün alternatif ortamların tasarlanıp
canlandırılması sonucunda farklı sektörlerde yenilikçi çözümler sunmak mümkündür. Kısmi
katılımlı, tam katılımlı ya da çoklu katılımlı ortamlar oluşturularak daha çok duyu organına
hitap edecek ve daha gerçekçi deneyimlere götürecek biçimlerde insan ve makine
etkileşiminden yararlanmak olanaklıdır. Bu bağlamda var olan fiziksel ortamlara sanal nesne
ya da veriler eklenebileceği gibi, bu teknolojiden yararlanan kullanıcıların söz konusu
olanaklar ile sürekli ve gerçek zamanlı olarak etkileşim halinde olmaları sağlanabilir ve diğer
kullanıcılarla işbirliği halinde karmaşık problemlerin çözümüne ilişkin etkinlikler
gerçekleştirilebilir. Böylece gerçek dünyada oluşturulması risk ya da maliyet bağlamında
zorlayıcı olabilecek deneyimlerin daha az riskle, daha yüksek iş güvenliği ile ve verimliliği
düşürmeden yaşatılması olanaklı kılınabilir. Hatta dezavantajlı grupların da verimli bir
biçimde güncel olanaklardan yararlanması yolunda adımlar atılabilir.
Arıtılmış, sanal ve karma gerçeklik konusunda; eğitim, özel eğitim, spor, sağlık, savunma,
reklam, pazarlama, iş güvenliği gibi onlarca farklı alanda güncel problemlere çözümler sunan,
yaşamı kolaylaştıran, girdilerin daha verimli kullanımını sağlayan, uygulandığı alana olumlu
katkı sağlamaya yönelik alt projeler hazırlanabilir.